Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014




Γειά σου! Με λένε Στερεότυπο!

Καλησπέρα! Επέτρεψέ μου να σου συστηθώ….ονομάζομαι Στερεότυπο! Σου θυμίζω κάτι;  Όχι; Κι όμως για σκέψου, κοίταξέ με λίγο καλύτερα, κάπου έχουμε ξανασυναντηθεί. Ναι, εσύ και εγώ, μη μου το αρνείσαι. Στην πραγματικότητα μεγαλώσαμε μαζί, σχεδόν γεννηθήκαμε μαζί, αν και εγώ έχω λίγα χρονάκια παραπάνω,. Με κουβαλάς επάνω σου από την παιδική σου ηλικία, πηγαίνω όπου πηγαίνεις, ουσιαστικά είμαστε ένα εσύ και εγώ. Είναι αλήθεια, για σκέψου, στα τραγούδια που σου έλεγαν, στα παιχνίδια που έπαιζες, στους ρόλους που σου υποδείκνυαν να υιοθετήσεις, υπήρχα παντού. Στην πραγματικότητα υπήρχα πολύ πριν γεννηθείς εσύ. Πριν από εσένα λοιπόν με κουβαλούσαν οι γονείς σου και πριν από αυτούς ο παππούς και η γιαγιά σου.


 Το καλό με εμένα είναι ότι μεταφέρομαι και εξαπλώνομαι ευκολά από γενιά σε γενιά. Επεκτείνομαι σε χρόνο μηδέν από το σπίτι σου, στο σχολείο ,στον κοινωνικό σου περίγυρο για να αποκτήσω τελικά οικουμενική εμβέλεια. Θα αναρωτιέσαι πως μου είναι τόσο εύκολο…. Μα εσύ μου το κάνεις εύκολο, παιχνιδάκι!

Το κακό για εσένα είναι πως σου δυσκολεύω λιγάκι τη ζωή. Απλώς δεν σου επιτρέπω να έχεις κρίση, σου επιβάλλω να στηρίζεις τη ζωή σου σε γενικεύσεις και να έχεις στο κεφάλι σου εικόνες και ιδέες προκατασκευασμένες. Με απλά λόγια σε οδηγώ στην Προκατάληψη, με την οποία κάνουμε καλή παρέα!

Τι συμβαίνει; Σκέφτεσαι πώς να με ξεφορτωθείς; Δυστυχώς, δεν είμαι ανίκητο… Υπάρχει ένας τρόπος να απαλλαγείς από εμένα και είναι ιδιαίτερα δραστικός. Ονομάζεται Παιδεία και μπορεί να σου δώσει την δυνατότητα να σκέφτεσαι ελεύθερα απαλλαγμένος από τα δεσμά των προκαταλήψεων, με την δική σου κρίση.

Δεν μου είπες όμως…, χάρηκες για την γνωριμία;



Παπαλαμπροπούλου Μαρία

                                                                                                     Κοινωνική λειτουργός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου