Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2015

11 Δεκεμβρίου. Παγκόσμια ημέρα του παιδιού.





Στις 11 Δεκεμβρίου 1946, ιδρύθηκε η Unicef. Σκοπός της, η παροχή βοήθειας στα παιδία της διαλυμένης τότε Ευρώπης από τον ΄Β Παγκόσμιο Πόλεμο.
Σήμερα, 69 χρόνια μετά, τα παιδιά φαίνεται να χρειάζονται περσότερο από ποτέ, βοήθεια και υποστήριξη. Εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως εξακολουθούν να υποφέρουν από τη φτώχεια και να στερούνται της στοιχειώδους σχολικής εκπαίδευσης.
Εκατοντάδες χιλιάδες υφίστανται τις ολέθριες συνέπιες πολεμικών συρράξεων, δεκάδες χιλιάδες ακρωτηριάζονται στους πολέμους ενώ κάποια πνίγονται στις θάλασσες στην προσπάθεια αναζήτησης ενός ασφαλούς σπιτικού. Πολλά ορφανεύουν ή πεθαίνουν από τον ιο του AIDS και από άλλες ασθένειες.
Παγκόσμια ημέρα Παιδιού η σημερινή. Μια καλή αρχή για να αναλογιστούμε πως τα παιδιά όλου του κόσμου παρά τις διαφορές σε χρώμα, εθνικότητα θρησκεία, κουλτούρα έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό, τόσο δυνατό, την παιδικότητα. Πανομοιότυπα θα έπρεπε να είναι και τα δικαιώματά τους, όπως αυτά αναφέρονται στη Σύμβαση που υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου του 1989.

Η ευχή είναι μια. Ας είναι καλά όλου του κόσμου τα παιδιά.









Η Χάρτα των δικαιωμάτων του παιδιού αναφέρει:

* Δικαιούμαι να έρθω στη ζωή. Δικαιούμαι να υπάρξω.

* Δικαιούμαι να μεγαλώσω σε έναν κόσμο χωρίς βία και φτώχεια.

* Δικαιούμαι να ζήσω σε έναν κόσμο που σέβεται και προστατεύει το φυσικό περιβάλλον.

* Δικαιούμαι να έχω ελεύθερη πρόσβαση στον μαγικό κόσμο της γνώσης.

* Δικαιούμαι να έχω ελεύθερο χρόνο και χώρο για να παίζω.

* Δικαιούμαι να μάθω τι είναι καλό για την σωματική και ψυχική μου υγεία.

* Δικαιούμαι να περνάω αρκετό χρόνο με τους γονείς μου.

* Δικαιούμαι να ζήσω με αθωότητα και ανεμελιά τα παιδικά μου χρόνια.

* Δικαιούμαι να ζήσω σε μία κοινωνία που προστατεύει τα προσωπικά μου δεδομένα.

* Δικαιούμαι έναν κόσμο ανθρώπινο, δίκαιο και ειρηνικό. ΄Έναν κόσμο στον οποίο θα μεγαλώσουν αύριο τα δικά μου παιδιά.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου